Ahad, 2 Ogos 2009

Majlis Aqiqah & Potong Jambul

31 Julai 2009 hari Jumaat bersamaan dengan 9 Syaaban 1430 m, aku dan sayang telah mengadakan majlis Aqiqah dan Potong Jambul. Majlis ni aku buat kat rumah mak & abah aku kat kampung (sebenarnya sayang masih lagi duduk kat rumah mak & abah aku minggu ni). Untuk Majlis Aqiqah ni, aku dan sayang hanya membeli seekor kambing sahaja. Bila ada masa dan rezeki, seekor lagi akan aku buat di rumah sendiri je nanti.


Sempat lagi sayang berposing & Hasif sedap je dia tidur, macam tak ada apa-apa yang berlaku


Aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada mak & abah aku kerana Majlis ini dapat berjalan dengan lancar dan membenarkan aku dan sayang membuat majlis ini di rumahnya. Aku juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada adik beradik aku serta sedara-mara aku dan sayang, kerana dapat bersama-sama hadir bagi memeriahkan lagi majlis ini.



Daging Kambing Masak Kurma....ni yang paling aku minat sekali ni


Urap-urap pucuk ubi


Nasi Ambeng (Ambang)


Bunga rampai untuk tetamu yang hadir


Gula-gula dan duit syiling untuk ditabur

Gunting untuk potong jambul


Antara sedara-mara aku sedang menjamu selera

Adik-beradik dan nenek sayang

Hasif sedang dipotong jambulnya oleh Cikgu Aliman (Cikgu sekolah agama aku dulu ni

Kali ni pakcik aku plak, Cik Kassim nak potong jambul Hasif


Semua tetamu bangun untuk bersama-sama berselawat keatas nabi

Antara orang kampung yang hadir

Cik Maat, Syafiq dan Rahman begitu asyik menjamu selera nasi ambeng (ambang)

Selamat menjamu selera

Tiada ulasan: