Khamis, 16 Julai 2009

Detik-Detik Bersejarah II

No katil sayang

Pada malam 08.07.09 (Rabu) aku tidur di bilik pelawat yang terletak di sebelah wad bersalin Hospital Mersing. Pada mulanya aku bercadang nak tidur je dalam kereta, tapi aku risau jika tiba-tiba sayang nak bersalin nanti nurse tak panggil aku pulak. Jadi aku tidur la di sofa bilik pelawat.

Pada mulanya aku tidur sorang-sorang je masa tu. Dalam jam 12 mlm, ada seorang lagi tidur kat bilik pelawat (sama macam aku, tunggu isteri bersalin). Aku pun tak endah kan dia, sebabnya aku mengantuk sangat masa tu. Dalam jam 2 pg ada lagi yang masuk tidur kat bilik pelawat. Kali ni siap bawak ngan anak-anaknya sekali.

Dari mula aku tidur sehinggalah aku bangun jam 5.30 pg, aku tak dapat tidur dengan lena sebenarnya. Setiap sejam mesti aku terjaga. Mungkin aku risau kan sayang aku. Setiap kali terdengar ada orang berjalan melalui bilik pelawat, mesti aku terjaga. Dalam fikiran aku, "mungkin nurse nak panggil aku sebab sayang nak bersalin". Tetapi sangkaan aku meleset semuanya sampi lah ke pagi. Dalam jam 4 pg, aku terdengar nurse memanggil lelaki yang bawa anak tadi masuk ke wad bersalin. Rupa-rupanya isterinya dah nk bersalin dah.

Pagi tu selepas siap solat subuh, aku keluar ke kedai nak beli air mineral dan surat khabar untuk sayang. Boring tau duduk kat wad lama-lama. Jadi aku belikan lah surat khabar untuk hilangkan rasa boringnya tu. Jam 6.30 pg hingga 7.30 pg, waktu melawat aku masuk dan memberikan kata-kata semangat kat sayang kerana dia mengadu sakitnya makin kerap (5 minit sekali). Dalam hati aku, harap-harap lah sayang dapat bertahan dan bersalin pada hari ini jugak.


Ahli-ahli ibu mengandung nak bersalin

Tiada ulasan: