Sabtu, 11 Julai 2009

Detik-Detik Bersejarah

Seperti biasa aku pergi ke sekolah (Rabu, 08.07.09) dengan semangat yang berkobar-kobar. Walaupun aku risau akan sayang kerana sedang menunggu hari, aku terpaksa menggagahkan diri untuk bekerja.

Ketika aku sedang mengajar, kira-kira jam 8.27 am aku menerima panggilan dari sayang ( tak senang jugak aku time tu bila nama sayang naik kat hp aku ). Sayang memberitahu sudah ada tanda-tanda untuk bersalin. Aku pun bergegas berjumpa GB untuk meminta kebenaran balik.

Sampai je di rumah, Wak Rah (bidan tempat aku), Wak Miah dan Cik Gie dah ada kat rumah. Hati aku bertambah resah tengok diorang ni, dalam fikiran aku adakah sayang dah bersalin?tapi tak dengar pulak baby menangis? Rupa-rupanya belum bersalin lagi. Wak Rah kata belum ada 'jalan' lagi tapi dah boleh bawak ke hospital. Aku pun terus masukkan beg dan peralatan yang sudah disediakan ke dalam kerata (lega tapi risau hati aku time ni). Setelah siap semua aku pun bergerak ke Hospital Mersing. Diorang pesan jangan bawak kereta laju-laju, nanti terbang pulak sayang aku ni.

Sampai je kat Mersing, sayang kata awal lagi ni nak masuk hospital, sebab dia takde rasa sakit lagi. Sakit pun kadang-kadang je. Jadi aku pun parking kereta kat tepi pantai Mersing. Duduk dalam kereta sekejap, pastu aku bawak sayang pergi makan dulu. Takut nanti tak dapat makan kat hospital. Sayang makan nasi lemak dan aku mihon soto je.

Lebih kurang 11.00 am, aku pun terus ke hospital. Selepas hantar sayang ke wad bersalin, aku terus daftarkan sayang. Sayang pun terus disuruh menukar uniform ibu-ibu mengandung dan aku kena tunggu kat luar wad sampai la kul 12.30pm (waktu melawat tengahari).

Uniform rasmi ibu-ibu mengandung

Sempat lagi sayang aku berposing....

Ketika waktu melawat tengahari, sayang tengah menjamu selera dengan menunya yang begitu 'menyelerakan'. Susah betul sayang nak menghabiskan makanan yang dibagi tu. Aku suruh di habiskan jugak makanan tu, takut nanti tak ada tenaga pulak. Kesian baby dalam perut tu kan.



Sayur kangkung



Ikan masak pindang

Macam tak berselera je sayang aku ni...tapi kena habiskan gak tau

Selepas waktu melawat, aku balik ke rumah untuk mengambil kamera yang aku lupa nak bawak tadi (kalut sangat la katakan tadi, sampai tak ingat nak bawak kamera). Dalam jam 5 ptg aku sampai kat wad dan mengajak sayang keluar untuk mengambil udara segar waktu petang. Sayang kata sakitnya makin kerap (10 minit sekali). Mungkin dah tak lama lagi kot baby nak keluar.

Duduk kat bawah pokok nak tenang kan fikiran....

Tersenyum manis sayang aku ni.....

Apalah yang difikirkan sayang aku ni.....sabar ya sayang...

Lebih kurang jam 6 ptg, aku dan sayang masuk semula ke wad kerana sayang lapar nak makan. Tengahari tadi makan sikit je, takde selera katanya. Menu pada petang ni ok lah gak dari tengahari tadi, nak habis semuanya sayang makan. Bagus lah kalu macam tu, sekurang-kurangnya ada tenaga untuk dia.

Menu makan malam

Tiada ulasan: